måndag 1 juli 2013

Paj för paj...


Jag har en offentlig bekännelse att göra... Jag kan inte fickparkera!

Visst var jag modig nu.. att erkänna sina fel och brister är inte alltid helt enkelt.
Faktum är att det är så illa att OM jag varit tvungen att fickparkera när jag körde upp hade jag troligen inte fått något körkort.

Men jag "klarade mig" .. behövde inte, och har inte gjort det en enda gång på dom 28 år jag haft körkort.
Istället brukar jag parkera i en vanlig enkel p-ruta.. eller möjligen köra framåt in i en ficka om den är tillräckligt rymlig...

Igår var en "möjligen-dag".. och det var BMW:n jag provade parkerings-möjligheten med.. som inte riktigt känns egen ännu fast vi är gifta..
Jag säger bara det - förbannade trottoarkanter!!

Oups! Jag trodde jag fått punka. Men det hade jag inte.. "bara" en spricka i däcket...
Och genast blev jag av gammal vana orolig för att partnern skulle bli arg.. eller i alla fall sur.. Men det var bara en sån där gammal känsla.. för det är ju Vera jag är gift med. Hon skulle inte bli arg eller sur..

Men för att i alla fall visa att jag tar på mig skulden helt och hållet.. och att jag står för att det bara är mitt fel att vi måste köpa ett nytt däck (utan att ens försöka skylla på annat), har jag bakat jordens godaste rabarberpaj.. knäckig.. här kan man snacka om smarrig!! Mmmm!




Förresten, kan nån kanske lära mig att fickparkera?



// ANNIKA

2 kommentarer:

  1. Känn ingen sorg...jag kan inte heller fickparkera. Runt runt åker man innan man hittar någon annan lämplig plats ;) /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, runt runt lär det bli varje gång härdanefter.. Jag tänker inte prova en gång till när det kostar så mycket. Men det gick ju bra med mig i alla fall :D .. i min lilla "trafikolycka".. :)

    SvaraRadera