måndag 15 juli 2013

Styrbord, babord ??..

Dagen var ju inte slut på äventyr där .. nä , det var ju varmt och skönt så vi bestämde oss för att se om det fanns något bad ställe i närheten , inte så långt bort..vi var ju såå trötta och såg fram emot en lat dag på stranden. JO, pyttsan vad lat den blev!!
Blev tipsade att ta bussen till hamnen och gå strandpromenaden till Norderstrand, vilket vi gjorde ..eller ämnade att göra.
Det blåste som sat*n..men det var vackert, och vi letade vackra hjärtformade stenar.. och vi gick och gick.. och Annika som blir kissnödig HELA tiden måste ju på toa..som inte fanns.. så vi gjorde en avstickare från promenaden och hon gick in på MÖDRAVÅRD CENTRALEN för att låna toa.. då kom två personal ut för att äta lunch ..där jag sitter och väntar på min fru.. med båda händerna fulla av stenar hennes OCH mina!! " Ehh, hej,hej"

Vi gick än det ena än det andra på ut och insidan av ringmuren, men strandpromenaden låg utanför hela tiden och tanken var ju att ta oss till badet..
Väskan blev tyngre och tyngre..och vägen till stranden blev mer och mer avlägsen.. Visby lockade oss med andra sevärdheter..och toaletter!
Den lata dagen var som bortblåst.. vi gick och gick.. och kom aldrig till badet..


 Tills slut vilade vi benen i en rundtur med "lilla turist Tåget".. men inget av det vi såg var osett av våra ögon..
Och dagen till ära klädde vi oss i det olämpligaste av stadskläder, foppa och ful strandklänning!
Vi trodde vi skulle till badet..
Att "poppa in" på någon av de finare mat ställena var ju då inte att tänka på .. vi hittade ett mellanting och himmel vad glad jag är för det. Godaste maten på lääänge !
Många urkiknande skratt och fula kläder och med mätta magar avslutades besöket i Visby och vi tog bussen tillbaka till Campingen.
Under dagen så har vi sett många segelbåtar och Annika frågade mej om jag vet vilken sida som är babord resp. styrbord..Vilket jag inte kunde.. och hon berättade vidare att hon är nästan bättre på att hålla reda på det än höger och vänster!

När vi kom till campingen så duschade vi innan vi gick hem till Gerd och Lotus, jag borstade håret och tänder, smorde in mej och lite så där "lukta gott fix "gjordes.. Annika stod på toan och frågade var hudlotionen var.. Jag sa " I vänster sida av badrums skåpet"
Sen fortsätter jag med datorn.. och hon kommer ut och säjer jag MÅSTE smörja benen ÅXÅ !
Slänger ett öga på henne och flaskan .. som är balsam flaskan !!!!

Jag bryter ihop av skratt och piper " VÄNSTER sida , sa jag ju ".. Och hon säjer då att hon redan smort hela ansiktet med balsam och det svider..!

Jag måste nog skriva babord och styrbord på skåpet i husbilen ..
Men nu känns det som om dagen är avslutad och sömnen är efterlängtad. Imorgon tar vi nya tag..


 //VERA

1 kommentar:

  1. Hahaha gumman det är nog släktfel. En av dina fastrar skulle en gång låna lite deo, tog fel och sprutade rakskumm under armarna Puss och kram

    SvaraRadera