söndag 7 juli 2013

Svängom med Hjördis..

 Gårdagen som vi skulle fylla med bad och sol , fick ändrade planer då vi låg på stranden. Visst, solen sken men det blåste kallt ifrån sjön.. så jag föreslog att vi skulle åka till Lager 157 och shoppa!

Detta mottogs med måttlig entusiasm eftersom Annika INTE älskar att shoppa lika mycket som jag.. Men jag sa" att jag MÅSTE dit, det gör jag ju varje sommar!"
och som den underbara fru hon är.. så åkte vi.

Förhoppningarna var ju att hitta några fina sommarklänningar,
för jag hatar att ha byxor på sommaren ! Men förhoppningarna grusades.. och i shopping påsarna med hem blev det..2 par shorts , 3 linnen,ett par mysbyxor och ett par sandaler VAR och likadana!!


Lite besviken över att inga klänningar hittades, tröstar jag mej med att Ullared kan besökas under semestern !


Och ÄÄÄNTLIGEN.. fick jag ta ut Hjördis på en"svängom" en lördags kväll..Säkert inget grillande grannar uppskattade, men jag var så nyfiken på att klippa...


Duktiga Hjördis, klippte så fint ..och jag blev inte svettig. Men lite rispad av vegetationen, så nu får jag göra en insats med sekatören och häck saxen innan vi idag ska göra ett nytt bad försök!

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar