onsdag 31 juli 2013

Tjuvar??

I natt åkte vi mot Stockholm och Priden..

.. ja, med ett viktigt första rökstopp vid Lidl i älskade Hofors. Coolt! 
I Hofors hänger alla som är nåt vid just Lidl..

Vi stannade till vid Statoil i Knivsta vid tre tiden för att köpa kaffe och frukostmacka. Vi plingade på och blev insläppta av den gulliga nattpersonalen. Jag tyckte att det verkade läskigt att jobba ensam mitt i natten på en mack, så jag frågade killen om han inte var rädd.. men han bara log överseende och sa att det inte var nån fara.
Strax efter släpper han in två unga killar.. Dom strosar runt inne på macken och ser ganska spända ut. Den ena tittar underligt på mig och Vera och sen skakar han på huvudet åt sin kompis. Dom strosar liksom utan nån plan och sen tar dom upp EN glass och går till kassan för att betala... Dom rivstartar iväg från macken..

Både jag och frugan tyckte det hela var märkligt! .. Nåt lurt var det!! .. Och i alla fall jag blev lite rädd!

Vi var framme vid campingen på Långholmen - MITT I CITY! :) - halv fem i morse. Efter skön sömn och en dusch är vi snart på G!
                                                             
// ANNIKA



Och här byter vi skribent och jag passar på att skriva några rader medan frugan "makear" sej.. Våran toa hemma är snart världs berömd för sin (lilla) storlek.. men Gerds toa utrymme är ännu mindre! Så det där med två tjejer i en liten husbil som ska fixa och piffa får man göra i omgångar. 
Men snart är vi klara, tror jag..frugan har en tendens till att kolla, dubbel kolla ..och kolla igen ! Föremålen som ska kollas varierar efter plats och aktivitet.. men jag älskar henne inte mindre för det.. jag får bara älska henne LÄÄNGRE!
Och det slutar nästan ALLTID med att HON glömmer nåt iallafall.!!

När regnet avtagit ska vi gå upp på "övervåningen" Västerbron och titta till vårat kärleks lås vi satte dit förra Priden. Och sen vidare på äventyr i huvudstaden.
// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar