söndag 21 juli 2013

Ullared ..


 Igår lämnade vi Gotland, med löfte om att vi kommer tillbaka.
Lite nervös i färje kön, jag är ju sååå höjdrädd och förstod att jag skulle vara tvungen att ratta Gerd uppför den läskiga galler rampen till färjan! Inte fick vi åka in där nere heller, NÄ!

 Över resan gick bra , utan incidenter.. Fint väder och Lotus satt i sin bur hela resan!!

Kom till Oskarhamn vid 14.30 och åkte från östkusten till västkusten med ett bad stopp på kvällen.I morse var planen att åka till Halmstad och Tylösand för en dag på stranden... men.. Halmstad var grått och blåsigt så vi styrde kosan mot Ullared.. Här är det varmt..

Men jag fick nöja mej med att bada och läsa bra-att-veta-brochyr lite idag, imorgon DÅ ska jag shoppa !!!
Campingen är inte idealisk.. för Lotus måste vara i sin bur med mat och vatten skål hela tiden... åhhhh, vilket gnäll det är på henne.. Det är rader med husbilar och hundar så långt ögat når..

  Vi flyttar Gerd redan ikväll, parkerar så att Lotus kan gå ut..
och slipper vila middag PÅ maten!
Imorgon får vi se vart solen styr oss ..

// VERA

2 kommentarer:

  1. Oj va det är skoj att följa er blogg...keep it up!
    Vinkar om jag ser er på Sthlm Pride :)/Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack Pernilla! :) Vi försöker uppdatera åtminstone en gång om dagen..det är inte så lätt,då vi inte har fri tillgång till el. Man måste skriva snabbt:) Du skulle vinka.. kolla in klänningarna vi köpte idag. Vi blir lätta att känna igen i dom ! :)

    SvaraRadera