fredag 2 augusti 2013

Fel hand...

Igår strövade återigen i gamla stan , letade efter nåt mat ställe.. men hamnade i klorna på en kille från Amnesty innan vi fick nåt att äta. Vi blev såklart medlemmar!! 

 När alla data var tagna och nerskrivna ville han så ha konto nr där pengarna skulle dras ifrån varje månad..vilket INGEN av oss kan i huvudet..han informerade att detta ringer dom upp och får senare då..och fortsätter vänd mot Annika " du ska få en pin åxå, det är ju bra såhär inför Priden"..
VA??, Vadåå..varför är det så bra att få inför priden då?? 
Innan jag fattade att det var en Pin att sätta på kläderna!!

 Ja,ja..varsin fick vi och sökte vidare efter trevligt mat ställe..som fick bli första bästa eftersom hela himlen öppnade sej just då. 
Sen åkte vi till Pride parken.. och i tunnelbanan har "gamla tanter" reserverade platser!!
Men det här med tunnelbanan alltså.. mycket folk som ska på vid samma station och alla vill sitta .. helst.
Så var fallet igår när vi skulle åka från Pride parken..Annika som är van tunnelbane åkare, ställer sej längst fram..äckligt nära spåret..tycker jag..och när tåget kommer så ska ALLA på på en gång.

Hon håller mej i handen och DRAR mej efter sej, jag blir tvungen att släppa taget för en snubbe trängde sej in från höger..Jag ser Annikas hand som griper och griper efter min i luften, men så får hon tag på ..SNUBBENS !! 
Hahaha.. hon märkte INGET, släpar snubben med sej nån meter  innan han tyckte att han klarade sej själv och ville inte hålla Annikas hand och slet sej loss ur greppet.

Pride parken underhåll oss igår med diverse schlager artister, Carola och Anton, mycket folk och trevlig stämning.
Idag är vädret på topp och vi har varit och badat en stund..mitt i "city".. 
Dax att ta en dusch för att sen åka på nya äventyr..

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar