onsdag 21 augusti 2013

Finne med kläm i ..

Jag kommer på mej själv att gå igenom semester bilderna om och om igen.. Känslan , skratten.. ja, minnena som följer med bilden ,upplevs igen..
Bilden ovan är min absoluta favorit bild av ALLA semester foton jag tagit!
Den skulle kunna varit tagen varsomhelst.. men det är den inte. Den är tagen på Gotland!..
Vackra , underbara Gotland..
Första dagen vi var där så packade vi badväskan och begav oss in till Visby och skulle leta reda på en strand.. Vi gick och gick och Visbys sevärdheter lockade oss på villospår, "vips" hade vi vandrat omkring i 5 timmar.. men vi kom aldrig till stranden (den dagen).

Väskan som jag släpade runt hela Visby innehöll : cig, telefoner, badhanddukar, filt, våtservetter, strand spel, cola, mm.. Den var tung, men JAG bar den hela tiden därför att Annika precis blivit bättre från den horribla 30-dagars huvudvärken hon lidit såå av . Ville inte att hon skulle få ont i nacken, axlar och kanske få tillbaka den igen ..
Väl hemma vid husbilen igen med trötta fötter, var det dags att gå och ta en dusch.. som vi alltid tog tillsammans. I duschen säjer min fru : " Du har en finne på axeln" varpå hon kastar sej över den och börjar klämma!



"Aaaaj,låt den vara.. det gör ont" sa jag och slängde en blick på det ömmande området på axeln, och kan ju tala om att den enda FINNEN som fanns i det där dusch-rummet ...var min fru !!!!!
Jag hade SKAVSÅR efter att burit väskan runt hela Visby...


Min fru , det är en finne med kläm i det !

                                // VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar