måndag 19 augusti 2013

Korv-joggning...

 Annika hade städat hela huset skinande rent och tänt mys ljus öööverallt när jag kom hem från jobbet igår kväll.. himmel va glad jag blev!

Tur att jag hade stannat på hemvägen och plockat blommor till henne, eller tur ?.. Antagligen sjätte sinnet .. men avsikten från början var helt enkelt att visa min kärlek, städat eller ostädat hus.
Fast det passade ju ovanligt bra att jag ville visa det just igår när hon städat hela dagen!

Idag har jag ringt lite viktiga samtal och tvättat OCH.. hör och häpna.. SPRUNGIT !!


Annika knäppte kort på mej så att bildbevis skulle finnas.. men jag inser ju att det inte bevisar ett skit ! Men jag gjorde det.. först värmde jag upp med lite "korv-joggning"( det är när man står på stället och joggar samtidigt som man skär korv!)




Sen stack jag ut på en liten tur.. jag har inte sprungit alls efter att jag träffade Annika, så jag är glad att jag orkade springa 10 minuter.. innan jag INTE flåsandes dog på hallmattan.. som man skulle kunna tro, utan pustade ut på altan och tog en cig !



Bilden har ett annat syfte med.. att visa att jag FAKTISKT lagar mat !
Detta har blivit ett återkommande samtals ämne med en av mina musketörer på jobbet !
Varje dag är det ju obligatoriskt matlåde-förhör.. och det har nu visat sej SKAMLIGT att inte LAGA maten själv.. Vilket jag inte gjort, utan har gjort trevligare saker än stått vid spisen..

Och NÄR jag väl HAR lagat mat, då får jag höra " näää, du.. det har inte du gjort , det är väl Frugan! "
Insikten om att musketören skulle,  vid den eventuella åsynen av korv-jogging-fotot ,  säja :" Du skär ju bara korv, det är inte att LAGA mat !" fick mej att ta ytterligare ett foto....

TA DAAAA.. korvgryta ! Och vid matlåde-förhöret ikväll så visar jag stolt upp min hemlagade ..och ett skriftligt intyg från min fru !
// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar