måndag 12 augusti 2013

Mera semester..



Så, då har verkligheten slagit mej med full kraft efter att bara jobbat fyra skift !!!

FY F*N, såå tråkigt det var att åka till jobbet igår kväll..var tvungen att sucka högt när jag åkte in genom grindarna till jobbet.

Semester minnena virvlade runt i minnes banken.. när jag parkerade bilen utanför stålverket.

 Jag vantrivs rejält på jobbet nu, INTE med mina killar.. dom skulle jag aldrig klara mej utan!.

Alltför många förändringar blir försämringar på jobbet , det är väl inte riktigt meningen år 2013 !?

Jag måste fundera på alternativ sysselsättning..på allvar.

Därför känns det EXTRA skönt att jag tagit några semesterdagar denna vecka, och vi ska ut på mini-semester med Gerd.
Vi åker och hälsar på Amanda och familjen Sohlin i Bollstabruk.. en liten nätt resa på ca 70 mil t.o.r.

Frugan har klätt sej , kollat vädret, packar, bytt kläder.. jaaa vimsar omkring!.
Så jag får väl följa min älskades exempel och börja vimsa jag med..

Västernorrland..hmm.. jag får nog vimsa ner i källaren och leta reda på skoteroverallen !!





// VERA

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det finns de som flyttar TILL Bollstabruk också, säkert ett välkommet tillskott! :) Jag är från en by utanför och åker upp då och då från Gävle så om ni glömmer skoteroverallen där kan ni ju höra av er och kolla om jag ska förbi. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är synd när små gemytliga samhällen faller under kommunens besparingar.. inget blir kvar. Inte heller skoter overallen .. för den fick stanna hemma ! Men diskuterades overallen under kvällen på altanen, att den hade inte suttit i vägen..men sett lite udda ut :)

    SvaraRadera