torsdag 29 augusti 2013

Observation..

 Det går upp och ner med febern, ibland känner jag mej sååå pigg .. och en timme senare så är jag knockad på soffan !

 Jag ville ta husbilen och åka och fiska , grilla, bada... inte ligga på soffan. Ta vara på det sista av sommaren..

Istället blir jag undervisad och föreläst i sjukvård!
Annika har ju "skola" hemma och kör förläsningarna på tv:n.
Och såhär i början handlar det om "sjuksköterskan , då och nu " ..typ.


Allt började med Florence Nightingale..
Som i princip menade att en sjuksköterska kan vara hur omtänksam, snäll, omhändertagande som helst , men vara TOTALT VÄRDELÖS om sjuksköterskan inte har förmågan att OBSERVERA !!

Jag kan ju säja såhär: Jag får slääääpa mej ut i köket och göra kaffet själv, hämta mina Ipren själv, bära ut hunden när hon "kiss"-gnäller..


Observationsförmågan är ju inte på topp angående patienten i det här fallet..
Men ni vet ju .. Skomakarens barn !!

                                                                     //VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar