tisdag 6 augusti 2013

Sov-Gym..


 Ja, husbilen Gerd parkerades hemma måndag morgon kl 02 med 225 semester-mil på mätaren .



Nu är semestern slut.. Den har varit helt underbar men för kort!!!

Igår var det dags att med STOR ångest göra ett eftermiddags skift i Stålverket.. uuuuhhh , va trööööökit (som Stånk-Tommy skulle sagt.)


Vardagen är tillbaka, ingen bad väska ska packas..
Jag hörde ju en låt i hamnen i Visby när vi var där, som jag blev så förtjust i.. nu har jag lokaliserat musik stilen ..som jag aldrig hört talas om innan jag började leta efter låten .. Electro Swing!!

Varje dag börjas med att Youtube på datorn sätts igång och jag spelar upp alla möjliga listor i mitt försök att hitta DEN där låten .. Och mot min vilja gillar jag nu musiken .. Inte ALLT såklart men mycket. Provlyssna !!



Vi har fått varsin höna uppkallade efter oss av Annikas vänner, Annika och Vera som hönorna heter är precis som vi ..oskiljaktiga..  Gulligt !

I detta lilla "rede" på några kvadrat har vi levt oskiljaktiga i flera veckor utan att ens fräsa åt varann .. Det hade inte gått med någon annan än min fru !

En ny ångest dyker upp , SEPARATIONS ångesten.. vi ska båda jobba idag.. hua..
Ja men fy f***n så tråkigt.. sova ensam i sov-jymmet som vi nu kallar det..

Detta för att Frugan tycker hon dragit på sej några "semester kilon" och behöver göra nåt åt det.. och vad mer kan man behöva då? ..än ett SOV-GYM !!


                                                            // VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar