onsdag 21 augusti 2013

Vägskäl..

Igår fick jag två paket.. i det första hittade jag batteri till rosa, fina mini-pc:n.

Det andra innehöll headset.. som jag behöver för mina studier på sjuksköterske-utbildningen som börjar på måndag..

..som jag faktiskt känner viss kluvenhet inför.

Jag har alltid drömt om att bli sjuksköterska.. men största skälet till att jag sökt utbildningen vid "min aktningsvärda" ålder är att slippa långa bilresor till och från jobbet.

Frågan är om jag som sjuksköterska skulle få jobb här hemma i Hofors.. eller om jag skulle få resa till Gävle eller Falun?

Det är just den frågan som får mig att tvivla.. att korta ner mina jobbresor med 1 eller 2 mil.. är det värt tre års studier???


//ANNIKA

2 kommentarer:

  1. våga chansa :) annars kommer du nog ångra dej!

    lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gör det.. du har helt rätt i att jag annars kommer ångra mig, så skolstart blir det på måndag. Tack för pepp! :)

      Radera