måndag 30 september 2013

5:2

Nu har jag tröttnat på att byxorna hela tiden känns en aning för trånga så jag tänker faktiskt prova på den här moderna och trendiga 5:2 dieten.

Jag läste på facebook-sidan "vi som kör 5/2 metoden" att man inte bantar, man svälter sig inte, man går inte på tokiga dieter. Man äter vad man vill alla dagar i veckan utom två, och då äter man under 500 kcal/ dag.

Hur svårt kan det va? 

Idag är en sån dag under 500... och gröt är gott!

Vera tycker INTE om gröt, men hon äter säkert nåt 
riktigt smaskens på jobbet.. 

riktigt smaskens..

Kurrar i magen!!!

// ANNIKA

5 kommentarer:

  1. Hej ! Vi kör ju den dieten nu och det fungerar jättebra:-) Viktväktarna har kalorisnåla soppor som är helt okej:-) Med rätt inställning kommer man långt. Kram på er;-)//Antonia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeej, kul att höra av er från norr! Jaha, ni kör också 5:2. Hur länge har ni gjort det? Man kan säga att jag är nybörjare.. började idag.. :)
      Kram tebax, till allihopa!

      Radera
  2. Det är 3:e veckan för oss. Första dagen jag fastade fick jag ont i skallen men sedan dess har jag sluppit huvudvärken som har varit ganska konstant i månader. DET är största vinsten för mig;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt för dig! Huvudvärk är hemskt när det inte vill ge med sig. Jag fick faktiskt också ont i huvudet igår, men det var inte så farligt så jag kommer nog köra på det här ett tag till. :)

      Radera
    2. Lycka till ;-) Vill gärna höra hur det går:-)

      Radera