torsdag 19 september 2013

AKTA ER för försäljare av Pro Aqua hos Global Evolution AB!!!

(Inlägget togs bort 130827 efter företagets ställt villkor..)

Kanske minns ni att jag blev så himmelens ARG på en dammsugarförsäljare för ett par veckor sedan.. annars kan ni läsa inlägget HÄR.

Till saken hör att en bekant nyligen blev övertalad (lurad enligt mig) att skriva på ett köpeavtal vid en demonstration av Pro Aqua (dammsugare för 45000 kr) i hemmet. HÄR har ni för övrigt en bra länk som beskriver företaget Global Evolution AB:s vidriga arbetsmetoder. Vid demonstrationen visades dammsugarens alla egenskaper och maskinen som användes vid demonstrationen lämnades sedan kvar hos min bekant som jag väljer att kalla B.
För att B skulle erhålla rabatt tog försäljarna med sig den dammsugare hon redan hade i hemmet, och dom tog även med sig emballaget.

B ångrade snart köpet av den galet dyra dammsugaren och skickade in ångerblanketten till Global Evolution AB inom en vecka, precis som man ska. Vid samtal med en Alex, som är den som handhåller ärendet, försökte han muta B att stå kvar vid köpet om hon fick betalningsfritt i 18 månader. Han hävdade att hennes ånger inte ens är gällande eftersom maskinen är använd.. men hallå, den är endast använd av försäljarna vid demonstrationen!!

B bad mig om hjälp, så jag ringde upp Alex för att höra hur han menade. Hans svar var att ingen hade tvingat B att skriva sin namnteckning under pistolhot och menade att avtalet var gällande. Alex var både oförskämd och fräck och höjde rösten ett flertal tillfällen, han sa att jag inte hade med detta att göra.

SKRÄMMANDE och HORRIBELT bemötande!!!!



Jag anser att Global Evolution AB gör vad vidrigt som helst för att LURA människor.. Dom TAR den dammsugare man har så att man ska känna sig tvingad att använda deras produkt för att bindas vid köpet, dom TAR MED SIG orginalkartongerna också i syfte att man inte ska kunna ångra sig. Dom ANVÄNDER demonstrationsprodukten och hävdar att "köparen" använt den senare... 



Det finns bara en sak att säga om detta företag och det är FYY FAAAN!!!!!!!

Men don't worry B! Konsumentrådgivaren sa att du gjort ALLA rätt och har lagen på din sida.


// ANNIKA

2 kommentarer:

  1. Jag är också en av de som känner sig extremt bortgjord och korkad som har skrivit på.
    Inder ett och ett halvt års tid har nu diverse påminnelser och bestridanden nu även gått till kronofogde och nu Domstol.
    Jag var dum nog att skriva på ett papper som egen företagare. Då gäller ingen ångerrätt mn de hade utlovat 14 dagars öppet köp under hela kvällen ända in tills jag satt och skrev under papperen. "Du har inget att förlora - Du har 14 dagars öppet köp".

    Så upp till kamp! Hoppas lagen tar min sida!
    //Sandra, Gävle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra! Tragiskt att höra att företaget fortfarande lurar människor vid hemförsäljning! Vad som gäller som egen företagare har jag ingen aning om, men gissar att du tagit reda på alla fakta kring det här. Behöver du ett vittne om hur de beter sig ställer jag gärna upp! För det övergår mitt förstånd hur de kan sälja till människor som lever på ekonomiskt bistånd!!! Jag kan i alla fall berätta att B fick häva "köpeavtalet" och hon fick dessutom tillbaka sin egen dammsugare (som de först hävdade redan var såld). Jag håller tummarna för dig!

      Radera