söndag 22 september 2013

Alla "FALL"...

Efter "pepptalk" från min älskade hustru hittade jag motivationen för skolarbetet igen.

Jag har en alldeles egen teori.. (jag har i alla fall aldrig läst eller hört den nånstans, så jag hoppas att ingen annan tagit "patent" på den).


För vad man än väljer för objekt, subjekt.. eller vilken satsdel som helst, så går det alltid att se en sak ur fler än EN "synvinkel"..  förutom att människovärdet är ett axiom, det vill säga att värdet inte går att mäta på något sätt. Det liksom bara ÄR..

Så är det med utbildningen också.. en sak är aldrig bara en sak..

så jag har jobbat vidare med "fallbeskrivningar" idag.. och då menar jag inte sådana som jag kan ställa till med ibland..

Nu tänker jag i "alla fall" lägga ner och mysa till det med en kopp te framför TV:n, med elden mysigt sprakande i kaminen..

..och LÄNGTA hem min kärlek från jobbet!


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar