fredag 20 september 2013

Äppelpaj...

Denna förmiddag har fördrivits iklädd i "mocken".. Räknat en sida i matte boken OCH gjort äppelpaj, MEN inte samtidigt som häromdagen (då på Fruns inrådan)!!








Och då blir ju resultatet ett heeeelt annat ..sen HUR ätbar den är ??? även om den inte blivit ..eh, vi kallar det ÖVERgräddad, återstår att se!

Dennis och Alice får bli försöks kaniner till eftermiddags fikat..

  Och där vart jag avbruten i mitt skrivande.. av fler äppelpaj-gäster, morsan och min systerson Kevin kom. Ingen pajkastning förekom och ALLA var till synes friska när dom lämnade "Actiongatan"!
En ny paj måste göras imorgon igen, för jag lovade Frugan att hon skulle få smaka imorgon när hon kommer hem från jobbet. Och det är ju inga problem..nu när man vet HUR man gör.
Man RÄKNAR inte samtidigt som pajen gräddas i ugnen !!

Och så tänkte jag dra lite uppdateringar..

Tävlingen Vem-Håller-Blomman-Längst-Vid -Liv som svärmor arrangerade, står det ganska jämt i .Även om jag tycker att jag leder en aning..för min har fler blommor än Annikas. 
Lotus och Luna har börjat, jaa umgås är väl ett lite starkt ord att ta till..men Lotus tycker inte längre (bara nästan) att Luna är det äckligaste vi tagit hem. Luna kan vara liiiite för PÅ men Lotus låter henne nosa och busa lite och ger Luna ett vasst besked när det är nog! 


Mina ögonlock är fortfarande lite svullna, men kunde ändå inte motstå att kleta på liite smink idag!
Jag har känsel i ögonlocken, men det är inte RÄTT känsel.. lite som domnads känsla. Att dra Eye- liner streck och måla mascara kändes skitskumt och kittlades.
Enligt kirurgen så ser man inte fullgott resultat förrän efter 6 månader ! Som om jag har tid att vänta? .. vi ska ju snart göra en ny intervju..

Frugan jobbar dygn, det händer ju inte så ofta nu när hon pluggar. Men när det händer så saknar jag henne otroligt mycket. Jag får aldrig nog av henne ..hon som jag gett mitt hjärta till.

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar