torsdag 12 september 2013

Bad och kläder..

 Igår var ännu en vacker höstdag, så varm att vi bestämde oss för att ta med Luna till sjön. Inte för att vi skulle bada utan för att se hur hon reagerade, om hon var rädd eller om hon skulle kasta sej ut..

 Men inget av alternativen stämde.. Hon närmade sej försiktigt och gick i lika försiktig ..för att hämta den lilla pinnen jag slängde i..


Och på den lååånga hals sträckningen förstår man att det var liite läskigt , men pinnen ville hon ju ha !
Och klev ur vattnet segrande med pinnen i munnen.



Efter "badet" sa Annika: "Hon ser ut som ett får!", och tittade menade på hennes blöta, taniga ben och den övrigt torra, fluffiga pälsklädda kroppen.


Och som alla småttingar blir efter bad, blev hon inlindad i en handduk.

Förmiddagen idag hade inte samma värme, lite höst "urrigt".. nästan så man kan känna smaken på hösten..sa Luna.
 Eftermiddagen blev bättre, både väder och händelse mässigt.. Jag anser mej se så pass bra ut (med lite Foundation) att jag vågar mej ut på mindre utflykter bland befolkade områden nu  .. så som "Bruket" !  Fortfarande lite blå och svullen..






MEN jag visste ju att det var REA idag.. Ta 3 betala 160 kr !!! Kunde man ju bara inte missa..





Frugan var ju MÅTTLIGT glad (som avskyr shopping) när jag bakade in detta i våra andra ärenden.. MEN kolla in hennes min!!
Hon ser ju inte direkt skit ledsen ut där hon står med alla plaggen vikta över armen.. Kanske inte kan kallas Mirakel, men j**vligt nära !!

 Fynden vi gjorde för 52,50 kr /plagget, blev varsin skjort-klänning, varsin (LIKA )svart klänning.. och en väst till mej och en kjol till Frugan.

                                                            // VERA

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen:-) Måste ju säga att du blev mycket mer vaken på ögonen efter ingreppet!, men har aldrig tyckt att du såg trött ut, men på korten syns det jettebra. Jag tycker lika mycket om dej vara sej du ser trött eller pigg ut:-D Kram o hälsa din bättre halvdel <3 O förresten TACK så mycket för en trevlig eftermiddag med er på altanen :-)) Trine

    SvaraRadera
  2. Tack själv, vi intar snart din altan för lite kaffe..innan det blir för kallt.
    Ja, det blev jätte skillnad redan nu, men som du säjer så kanske man inte lagt märke till det..men JAG :).
    Och detsamma till dej, vare sej du är pigg el trött!:)
    Hälsningen är framförd.
    Kram <3

    SvaraRadera