tisdag 10 september 2013

Grönt och ogröna...


Lilla Luna hade verkliga bestyr med alla nedfallna äpplen i trädgården.. när man inte är mer än två äpplen stor själv, är det svårt att hämta / äta alla. Men försöka går ju!
Dom är både roliga att leka med och smakar gott.
Själv ska jag efter gårdagens räddnings insats , försöka göra dom här tomaterna (som bara dök upp ) ätbara !!

Det är inte det enda överlevnads uppdrag jag har.. med mina OGRÖNA fingrar!



Vi fick blommor av svärpärona vid deras besök häromdagen , med blommorna följde en tävling (mellan Annika & Vera) , sa svärmor !

"Den som håller blomman vid liv längst"
Blommorna var döpta till Gulli och Gunnsan, varpå jag valde Gulli.. såg ut att vara ett riktigt "kraft-paket" , en "super-planta"..en VINNARE !.. Hahahahaha.. näää , jag hade ingen aaaning..jag bara valde på måfå..


Game on !

// VERA

2 kommentarer:

  1. Söta lilla Lina, henne vill vi se massor av bilder på :-)/Anna

    SvaraRadera
  2. För att citera dom i tv programmet" De dejbara" Hon är såå söt att hon är farlig för diabetiker ! :) Och självklart kommer trollbollen att figurera i bloggen allt som oftast.

    SvaraRadera