lördag 21 september 2013

Gulli och Gunnsan..

Blom statusen fick ni uppdaterat igår.. men jag ska berätta lite hur min Fru ser på den här tävlingen som svärmor arrangerat.
 Vi är båda  USEL på det där med blommor..vattna , namn..ja allt!
Annika fick ju en blomma av min mamma när hon fyllde år, den blomman heter Gunnel och har varit med på semester ..för att Annika skulle kunna sköta den. Det är den ENDA blomman hon har hållit vid liv sa hon. Jag antar att Annikas mamma ville utöka ansvaret och gav oss varsin blomma, som vi inte kan namnet på ..såklart !
Och utmanade oss i den här pågående blomtävlingen.. Vem-som-håller-blomman-längst-vid-liv.
Svärmor ringde nån gång förra veckan och pratade om ditt och datt ..bla frågade hon hur Gulli och Gunnsan mår (blommorna heter så).
Annika gick mot fönstret där dom står för att ge en aktuell rapport till sin mor.. och förfäras ..hennes Gunnsan slokade !!!!!!
Hon vänder sej till mej och säjer " VA? , har du inte vattnat min ?"..och klagar till sin mor i telefonen att JAG inte vattnat hennes blomma !!!!!
Hallååå??  Det är en TÄVLING!!! Ungefär som om man skulle stanna och släppa förbi medtävlande i en sprint tävling.. och se när dom går över mål linjen ??..Näääähääää ´ru..skulle inte tro det !!
Jag tror min Fru ser dom som ett komplement till hemtrevnaden. .DET gör inte jag !
Två tävlande, en blommande duell, en kamp.. och sen koras en segrare.
Alla blommor har fått vatten idag, utom EN!

// VERA

1 kommentar:

  1. Hahaha det blir nästan ett lika gott skratt som med GALENSKAPARNA när man läser er blogg.Tänka sig...Gulli och Gunsan lever än. Ni är ju riktigt duktiga. Jasså..en blomma vart utan vatten..tills vidare hehe

    SvaraRadera