måndag 23 september 2013

Hund-år och Hund-längd ..

 Igår fyllde Finaste Nalle 11 år !
Och 10 av dom var han min..fina,fina Nalle. Han är nu gammal och det gör ont att tänka på att han kanske inte upplever nästa födelsedag. Fasar för den dag då ex-maken ringer i detta tragiska ärende.

Jag klarar inte av att träffa honom, det gör för ont.. han är inte längre min.. Jag trodde att jag skulle klara det, att ha honom med mej i skogen en eftermiddag.. men tanken gör för ont när han ska tillbaka HEM ..som inte längre är här.
Att man kan älska en hund såååååå ..

Men ännu är han pigg och lekfull som en 5-åring, fastän han är 77 år i hund-år. ..Har för mej att man räknar sju hund-år på ett år?..
Ja, jag vet i alla fall att det finns hund-år !
(i dubbel bemärkelse)




Men att det finns Hund-längder ?????!!! DET hade jag ingen aaaaaning om.


Min fru omvandlade höjden upp till sängen ute i husbilen för Luna..Vet inte var hon fick det ifrån eller vilken omvandlings tabell hon använde!

När vi skulle sova ute i husbilen den helg vi hade gäster hemma så hade vi Luna med oss ut.

Oroliga Annika sa " Då måste vi bädda nedanför med soff dynorna, ifall hon ramlar ner"..
Ähh , svarade jag..hon lär knappast slå ihjäl sej OM hon ramlar ner..hon törs nog inte ens gå till kanten..
DÅ kom den (för mej) helt NYA informationen om hund-längd!

Frugan sa " MEN fatta, sååå liten och ramla därifrån, det är ju skiiithögt för henne det ! Det blir ju säääkert 10 meter i hund meter!!"

Hur ca 1,30 m blir 10 meter..vet jag inte, men matematik är ju vanligtvis ett ämne hon klår mej i.. med hästlängder!

Eftermiddagen har ägnats bla åt att besikta BMW:n i Falun, där det blev påbackning på några smågrejer. Annika fick lite av sitt "väntrums-mys" som hon gillar.. Ett väntrum , en kaffemaskin ,nån tidning och " Voila" ..min Fru är avslappnad och supernöjd!


 Medan jag står på helspänn och kikar på vad besiktnings-snubben gör med bilen. Han mordhotade den ett flertal gånger med Mora-kniven och försökte ruska ner den från lyften.. denna misshandel betalade vi flera hundra kronor för innan vi fick åka vidare,, Huua, besiktning är läskigt !! Eller hur Bejbii??

Innan det är dags för nattskift väntar nu lite soffhäng, som har fått en helt ny innebörd..för mej.
När två vuxna, (även om vi inte är storvuxna nån av oss)ska dela på 70 cm soff/liggplats betyder det att någon måste ligga ytterst, denna någon är JAG!

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar