onsdag 25 september 2013

Hund- och folkhälsa..

Jag har precis lyssnat på en föreläsning om folkhälsa i ett kommunperspektiv, med extra fokus på folkhälsomålet
FYSISK AKTIVITET. Hmm..

Det får mig givetvis att undra hur hälsosam jag är?
Jag joggade regelbundet hela sommaren.. men nu har det gått ett par veckor sedan sist.. igen!
Det är SÅÅ motigt att börja om från början!
Vera kom ju igång med träning så bra hon också.. men efter operationen har det inte blivit mer för henne heller.

Det här DUGER INTE! .. Frugan rör på sig i sitt tunga jobb -
men jag då?.. sitter hemma framför skoldatorn hela dagarna.


I alla fall så dryftade vi saken när hon kom hem vid sex-snåret i morse.. Hur jag nu kunde komma in på det spåret så tidigt??? Men  hon lovade i alla fall följa med mig och gå stavgång runt Hammardammen.. OM Luna får följa med.

Frågan är om vår lilla-plutt-hund orkar gå
(läs; rusa så öronen flaxar)  mer än några hundra meter.. Det kan vara idé att ta med en ryggsäck.


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar