söndag 15 september 2013

Inte dumt alls!

Många unga modebloggare gör såna där dagens-outfit-inlägg.. så jag tänkte bjuda på nåt åt det hållet fast jag varken är ung eller modebloggare..

Det blir ett; Dagens outfit  à la budget!

När vi skulle iväg till "Allt-i-begagnat" klädde jag mig i min nya klänning, för 52,50. Hårbandet passade bra till och plötsligt insåg jag att jag var lika gammaldags modernt klädd som många ladys var i Stockholm när vi besökte priden..
Veras kommentar DÅ var: "Vad många skurkärringar det finns här." IDAG sa hon: Vad snygg och modern du är..

 Vi kom i alla fall iväg och jag kan konstatera att shopping är ju inte dumt alls.. egentligen.

Här vill jag inflika storyn om första julen Vera och jag var ett par. Jag öppnade mitt paket från henne, som innehöll en väska... en fin väska, tyckte jag!

Min dotter Amanda höll på att sätta i vrångstrupen. Hon pep ynkligt. "Men mamma..." Det är ju.. Åhhhh! Får jag hålla? Hon satt andäktigt med min väska i famnen, smekte den ömt och sa hänfört om och om igen: "Åhh, en Burberry! .. En äkta Burberry!! .. ALLA modebloggare har en sån.. FATTAR DU!!"


Alltså.. den här kappan hittade vi på second hand för 80 spänn!
Så shopping är ju inte dumt alls när jag tänker efter..
Minsann!!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar