lördag 7 september 2013

Inte naiv, men blåögd..

 Fortfarande svullen och lite blå ..men skillnaden syns ändå.. Imorgon bitti kl 7.50 skall stygnen tas bort, ska bli skönt att få av den stramande tejpen .

Det händer inte så jättemycket såna här dagar när man ska hålla sej still, inte luta sej framåt, inte lyfta.,.ligga med kylomslag titt som tätt..


Tur att Luna är liten och fjäderlätt, för henne måste man AKUT lyfta och ta ut emellanåt! Även om hon växer.. så kan jag inte påstå att hon blir stor !



Och vid dom där akuta tillfällena får man hoppa i första bästa skor man hittar, även om det inte är rätt storlek.. OM man hittar dom!!



Ibland har hon samlat ihop dom , ibland har hon spridit ut dom över hela huset..

 Jag kan inte låta bli att jämföra hennes utveckling med Nalles när han var valp.. för även om det är ex maken som sköter Nalles dagliga skötsel nu .. så är han åxå min.. i hjärtat !

Luna är med ÖÖÖÖVERALLT, en riktig mamm-gris!

Katten har ett sånt litet "klätter-hus".. som aldrig blivit använt, förrän nu.. av Annika och hunden !

Annika har ställt det vid vår datastation för att få stöd för armen och lägger skol böcker på.. medan hunden använder insidan..

Jaaa, nu menar jag inte att Annika inte använder insidan ..i allafall inte på klätterhuset.?. För även om jag för tillfället är blåögd och dom där två nästan alltid sover ihop .. så tror jag inte att Frugan får plats där !.



Man skulle möööjligen kunna klämma in lilla Svärmor där, som kommer på besök imorgon (tillsammans med svärfar).kanske som en extra bädd..


Även om jag är övertygad om att Svärmor skulle vara hur gullig som helst, sovandes i den ..så vet jag inte om det är såå bra att vika gamlingar dubbelt, för blodcirkulation och så.. även om dom är små!

Så det är ju tur att vi har Gerd står hemma på gården, där Annika och jag får sova imorgon natt(vilket vi älskar)..och svär-pärona får ta våran säng!.
                              // VERA

1 kommentar:

  1. "Hygglo" att vi slipper vika oss dubblaa i kattklätter trädet haha

    SvaraRadera