söndag 22 september 2013

Jag vet inte!!!

Jag har PMS.. eller så är jag helt enkelt bara klimakteriekossa. I alla fall så är jag oerhört kluven.

Jag tvekar fortfarande till att läsa vidare till SSK.. Himmel, om jag visste säkert hur jag vill göra?!

Tre års utbildning.. som i och för sig är både rolig och givande.. men som leder till ett jobb som faktiskt bara ger en marginellt högre lön (läs ingångslön) än jag har idag.

Tre års 100 % fokus på läroböker och vetenskapliga artiklar..
och praktikplaceringarna blir man sedan tilldelad någonstans i Dalarna.. var som helst!
Var ska jag då bo om jag exempelvis hamnar i Mora? I Gerd som varken har vatten eller värme utan el?!

Ja, kluven som tusan - studielån på 180000, är det värt att satsa i min ålder när ingångslönen inte imponerar alls?

Min huvudsakliga anledning till att utbilda mig är att jag tror jag lättare får jobb här hemma i Hofors som sjuksköterska.. men hur många SSK tjänster finns det här jämfört med USK/PA jobb i kommunen?


Jag älskar att jobba med människoroch jag jobbar närmare människorna som USK/PA än som sjuksköterska..

OM jag kliver av utbildningen står jag tjänstledig året ut à 70%.. kanske är det istället mitt guldläge att anstränga mig att få in en fot och "timvicka" inom Hofors omsorgsverksamhet.


Men om jag jobbar kvar i Borlänge kommun, där jag trivs så bra, är ju bekymret med vinterväg-körning avhjälpt med jordens bästa körlärare, min fru!!

// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar