söndag 29 september 2013

JAZZ-straff..

Till alla bloggläsare vill jag meddela att "Gunnsan" mår bra, idag står hon åter i full blomsterprakt!

Igår när vi kom hem skyndade jag mig att ta ut Luna på en pink - hon har ju lite överaktiv blåsa så här som valp, vilket jag hoppas ska gå över.. så hon inte blir lik mig som alltid får leta efter toaletter..

I alla fall tog jag ut hunden på gräsmattan. Men hon stod bara vid trappan och gnällde.. hon hade ju inte hunnit hälsa på Vera-mamman som gått in och börjat packa upp varor (trodde jag).
Jag öppnade dörren och gick in med Luna i famnen för att hämta henne så att hunden kunde koppla av och uträtta sina behov.

Vad tror ni jag ser? HALLÅ!! Hon står på knä i soffan och fotograferar min JÄTTELEDSNA blomma!! NEJ, NEJ!! Här har man varit och jobbat ett dygn och så händer detta. 

Sen var det en väldigt ivrig hustru som satte sig för att blogga - 
och jag anade om vad.

Jag chillade lite i soffan och bläddrade mellan kanaler.

Det var JAZZFESTIVAL på 2:an..
och dom spelade så det rykte i tangenterna!

Hihi, PERFEKT!!

Vera avskyr jazz.. lika mycket som jag!
Men jag tänkte att straffet för blomfotograferingen och blogginlägget helt enkelt avgjordes av slumpen. 

Nu har jag "pubbat", sa darling glatt.

Jag höjde volymen på TV:n...

Vad jag inte insåg var att jazzen är ett otroligt kraftfullt vapen, så frun blev irriterad på RIKTIGT..
Många förlåt med pussar och kramar fick det bli innan hon hämtat sig från JAZZ-straffet.. 

Oj, oj, förlåt hjärtat!!

Jag ska aaaldrig mer spela Jazz!!!

// ANNIKA

2 kommentarer:

  1. Du glömde skriva hur LÄNGE du plågade mej.. 40 min !!! Jag HATAR jazz, men älskar min fru <3

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan inte begripa varför du inte satte stopp på plågan tidigare.. Hahaha, men jag lovar, jag ska ALDRIG mer spela jazz!! Love you!!! <3

    SvaraRadera