torsdag 26 september 2013

Klippt och skurna ..


Strax före kl 13 trippade vi in på Hårstudion i Storvik..( jag tänkte skriva "stövlade in", men det funkar inte med mina skavsår..)

Vi placerades i varsin stol och Bästa Helena &Lotta schamponerade och friserade våra kalufser.

Jag har skrivit det tidigare men gör det igen,23 år hos samma frisör..säjer en hel del om hur nöjd jag är. Dom är helt enkelt BÄST .

Klockan var strax före 14 så trippade vi ut till bilen med (väl över decimetern) kortare hår. Lite ovant men håret känns friskt igen.




Nu är Frugan och jag som klippt och skurna för varann!
Eftermiddagen ägnades åt lite pluggande och sökande efter stopp orsak i avloppet nere i källaren ..Det ena var inte roligare än det andra , om ni frågar mej ...även om den ena stinker,mer bokstavligt !
Imorgon väntar ett förmiddags skift med mina musketörer, som jag fått lov att säja namnen på. Jag frågade om jag får skriva deras namn om jag berättar nåt.. och JA det fick jag. Sen frågade jag om jag fick använda bilder om nåt sånt tillfälle infinner sej.. ett ja och ett nej. Nu tror jag inte att nej svaret var riktigt på allvar men respekterar det ändå .. skulle aldrig falla mej in att ta dom för givet, mina killar ..Pär &Jimmy !
Det börjar bli dax att leta sej uppöver, till snark-lådan för att inta några timmar sömn innan klockan obarmhärtigt ringer 04.45!
Natti

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar