tisdag 3 september 2013

Måttligt förtjust.. och MER..

Redan i andra veckan har studietempot trappats upp och förra veckans sköna soff-föreläsningar är passé..
Studieuppgiften jag jobbar med är omfattande och det är krångligt att lära sig att referera exakt som skolan kräver.
Men jag ska klara det!

Vera visar stort intresse när jag diskuterar sjuksköterskeyrkets evolution med henne.. och precis som i samhällskunskapen möter hon upp med intresse och kloka, förnuftiga tankar.

Jag säger ju det, hon skulle blivit politiker!

Jag vet att hon har tankar på att skola sig vidare och byta jobb så småningom, så vem vet..

Jag är i alla fall sååå lyckligt lottad som har en fru som engagerar sig i det jag gör. Det var hon som fick mig in på det här spåret när hon överraskade mig med en present på Hansson för snart ett år sedan.
Jag blev måttligt förtjust...
Men jag fick betygen jag behövde och nu är jag faktiskt MER än måttligt förtjust över att min älskade hustru peppade mig, och jag fick sista (äldst i klassen, tror jag) chansen att läsa till syrra.


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar