fredag 6 september 2013

Quo Vadis?

Quo Vadis är latin och betyder "Vart går du?" eller "Vart är jag på väg?"
Uttrycket hörde jag igår på en föreläsning.. och Quo Vadis kan jag ju undra när min arbetsstation ser ut så här om dagarna där jag mest sitter still..


Quo Vadis? undrade jag särskilt i onsdags kväll när hustrun inte satt still. Trots stränga förmaningar om att hon inte skulle gå nånstans på egen hand trevade hon sig iväg mot köket..
.. med ursäkten om att jag dröjde för länge med ledsagningen?!

Igår morse fick hon i alla fall äntligen synen tillbaka, och jag fick möta min älskades "uppseendeväckande" blick.. hennes gröna ögon är inramade av regnbågens alla färger och hon är ALLTID det vackraste jag vet!!


Något annat som var "uppseendeväckande" igår var att vi hade en liten familjemiddag hemma med barn och barnbarn - hemlagad mat och efterrätt (som jag iofs tvingade Amanda att baka) är inte vardagsmat för oss kan man säga..


// ANNIKA

1 kommentar:

  1. Hmm mums mums kan du bjuda på den goda kalkonen när vi kommer som är på bilden hehehe ???

    SvaraRadera