måndag 9 september 2013

Ska du se där bak? ....

 I går var jag på återbesök hos doktorn och tog bort stygnen, det såg fint ut sa han .. och jag lämnade mottagningen med stränga restriktioner och ett sjukintyg.

På eftermiddagen dök Svärpärona upp och det blev mat och massa prat.

Bland annat så hade Svärmor med sej talet hon höll på vårat bröllop.

Annika läste upp det vackra talet i sin helhet.. och i talet fanns en dikt som jag ryckt en liten del av ..

"Nu är jag själv ett gammalt vrak , med rynkor både fram och bak !"

 Efter talet var uppläst undrade jag hur svärpärona klarat sej undan åldrandet så bra?!



 Inte så mycket rynkor, trots att dom älskar solen och åker utomlands flera gånger om året och är ALLTID pepparkaks bruna!!
Då säjer svärfar " Ska du se där bak ?!"

Vi sov gott i husbilen och gick in vid 8-tiden, då var svärfar i full gång med att koka gröt.. som han alltid gör. Svärmor påpekade att" idag var gröten lite tjockare " och svärfar mumlade nåt om att han var ovan i ett annat kök.

Och vid intagandet av gröten sa han "Jag är heller inte van att äta frukost ur hundskålar! "

Kanske det är dags att köpa riktiga matskålar till Luna ?
Nu har alla gästerna åkt hem, Amanda norröver och Svärföräldrarna till Täby.

Annika studerar flitigt och jag ska gå ut och rädda några tomater.....

För tre år sen hade jag tomatplantor ute, och nu har detta "trädgårds-mästar-infall" burit frukt  iår ?!

Bara "sådär" har det kommit upp två små tomatplantor?

              // VERA

1 kommentar:

  1. Tusen tack till er tjejer för en underbar kväll. Och grattis kära Vera till dina 2 tomater. Nästa år blir det kanske 4 och vi får var sin. Tack Annika för data service igen en gång,

    SvaraRadera