tisdag 10 september 2013

Solidaritet..

SOLIDARITET ... av det extra slaget fick jag uppleva igår!
Då min chef (som jag egentligen borde nämna vid namn) diskuterade min sjuk frånvaro med en annan mindre chef inför mina jobbarkompisar.
Där han således ansåg förloppet osannolikt (i flera ord än så )och att det behövdes ett hembesök (som jag inte tror får gå till hur som helst)!!

VAD han INTE tagit reda på INNAN han ansåg detta nödvändigt att diskutera inför alla.. är att jag  pratade med vår Samordare (personalansv.) innan operation och jag HAR läkarintyg OCH  ringt EN GÅNG EXTRA till Previa (där vi sjukskriver oss) och uppgivit datum på intyget.
(Uuuuuhh, va jävla toki ja blir !)

Denna oproffsiga, nedsättande ,kränkande uppvisning kom av SOLIDARITET  till min kännedom.. Det får mej att känna ödmjukhet,tacksamhet och respekt för mina jobbar kompisar !!!!!!

Och vad beträffar chefen som behöver gå en chefs utbildning, charmkurs , byta jobb.. , ja, han får tala med den högre Chefen idag.!


                              // VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar