tisdag 17 september 2013

Uträknat...



Efter jobbet idag så fann jag Darling liggandes på soffan försjunken i en föreläsning.. så jag tog med mej Luna ut i trädgården och plockade några äpplen.

Sen in och fixa lite mat och så snodde jag ihop en äppel paj, tänkt som efterrätt..

Annika ropade från föreläsnings salen (vardags rummet)
" Va gör du bejbii?"..Lagar mat , sa jag.
"Men jag HÖR ju att du vispar nåt" fortsatte hon..
Jag hade tänkt hålla pajen hemlig , som en trevlig överraskning men erkände sötsaks- tilltaget..
Glada tillrop kom från henne..och INTE var det för att föreläsaren gjorde bra ifrån sej !

Maten intogs och pajen åkte in i ugnen, perfekt för en liten stödvila på soffan medan den gräddades tänkte jag..
DET tänkte inte min fru..att jag skulle göra!

Nä, hon sa att jag skulle ta fram Matte boken (som kom igår) och räkna lite..övervägde saken och kom fram till att jag gör några tal i den så äter vi paj och soffhänger EFTER det då !

När man inte räknat på årtionden så MÅSTE man fördjupa sej i vad som står i boken..och tänka så det knakar..tänka lite till..och lite till..

Ända tills ett annat sinne väcker en ur det nästan trans liknande tillståndet, nämligen lukten ..

PAJEN !!!!!!

Skit åxå.. os i hela köket och pajen vart kolsvart..


Skulle detta hänt om jag tagit en hederlig liten stödvila? a)Vem ville jag överraska? b)Vem blev så glad när jag bakade paj? c)Vem sa att jag skulle räkna ? d)Vems fel är det att vi inte får nån paj ?
Svaret finner ni nedan ...


FACIT
Svar: MIN FRU ANNIKA!!!

Det har jag minsann räknat ut.


// VERA


1 kommentar: