söndag 13 oktober 2013

5:2-uppdatering..

Idag har det varit roligt att plugga igen!

Jag har roat mig med ett par omvårdnadsteorier, och de så kallade konsensusbegreppen inom omvårdnad.

Nåja, nu räcker det med lära för idag.. istället ska jag tråckla ihop ett blogginlägg om min 5:2-diet medan jag väntar hem Vera.


Hehe, ja.. kurvan går väl ner.. långsamt och försiktigt. Man kan säga att jag i ultrarapid har tappat 0,8 kilo på totalt tre "500-kcal-dagar".. idag är fjärde.. 

Är det värt uppoffringen? .. Hmm, för tidigt att säga. Det är faktiskt inte särskilt svårt att hålla sig under 500 kalorier två dagar i veckan. Delar man upp det man vill äta över hela dagen och dricker ordentligt så funkar det helt ok.

Observera att viktnedgången jag är ute efter har att göra med att byxorna känns en aning trånga efter sommaren. Jag anser inte att jag är överviktig - jag försöker heller inte vara "över-viktig" och göra mig märkvärdig med den här "trendiga" dietmetoden.. 
Nej, jag vill mest testa och se om det funkar och om det är uthärdligt.. och sedan rapportera resultatet här i bloggen. 

Som en micro-studie har ju Vera gått med på att väga sig utan att ändra kostvanor och att jag sedan skriver in hennes vikter i tabellen så att jag kan jämföra metodens effekter.. 

Men hon är lite dålig på det.. och hur hon än VRÄKER i sig godis och nachos så händer det INGENTING!!! .. VA? .. Avundsjuk?? .. På min fru?? 



Ja, ABSOLUT! .. Går det att vara annat på hennes vrålsnygga kropp?!!


Eeeh.. ja, det gör det förstås.. 
// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar