tisdag 29 oktober 2013

Aaaatjooo!! .. Hahahahaha

Så mysigt det var att besöka mamma & pappa! Bortskämd med god mat.. som alltid, och Evi-pluttan var på ett strålande humör fast hon var lite "nosig"...

På morgonen vaknade solskensbarnet vid sju-snåret. Mormor var lite trött och ville sova längre men tyckte det var helt okej att Lillan ville fixa med mitt hår. Men jag var tvungen att sätta mig upp i sängen för att hon skulle kunna fläta, sa hon.

Plötsligt nös ungen så det stod härliga till!!
Hon blev tyst.. och sedan började hon skratta så hon kiknade.
"Mommo, det kom i ditt hår!!"
Hon skrattade så det kluckade i hela ungen!

Till frukosten hade min pappa kokat gröt.. supergod, som alltid!

Evi berömde hans kokkonst och betonade att gröten verkligen var jättegod, och pappa mös och pös - med all rätt!

Medan mamma tentamensförhörde mig höll pappa koll på nyheterna.. Stormvarningarna haglade och vid tio sa de att nyheterna kring "Simone" skulle uppdateras en gång i timmen.


Då tyckte jag det var dags att åka hem. Att åka bil i två timmar om vinden skulle välja en annan riktning kändes osäkert, så förhöret avbröts och.. fortsätter idag av min älskade hustru..


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar