söndag 20 oktober 2013

Ett tecken!

Jag har väntat och väntat på ett tecken -
ett tecken på hur jag ska göra mina val inför framtiden..

Nu kom det!


Jag har fått veta att vi får ett GULDSCHEMA på mitt jobb som jag är tjänstledig 70 % ifrån.
Nu är det inget att fundera på längre. De obetalda arbetsuppehållen försvinner från och med november.. jag behöver bara jobba två dygn i veckan för min heltidstjänst, och dessutom har jag sprillans, superbäst vinterdäck på bilen. 

Med ett visst vemod pluggar jag nu inför stora tentan som jag ska göra 31 oktober (jag vill ju i alla fall få med mig några högskolepoäng) och avslutar sedan mina studier.. utan att ta någon examen.. Snyft! Jag blir aldrig nån sjuksköterska.. 
Och det är faktiskt okej att vara lite ledsen över det.. det går ju över.

Men det ska bli gaaalet skönt att vara ledig när jag är ledig!
Slippa sitta med näsan i studieböcker all vaken tid..

Ja, äntligen VET jag hur jag ska göra!!!


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar