lördag 12 oktober 2013

Gemensam nämnare..

Katten Lotus tar möss på löpande band.. och tar (tack och lov )inte längre IN dom ! Det är nog för att hon är rädd att behöva dela med sej till Luna. Så hon lägger bytena ute på altan , eller på gräsmattan nedanför.







Igår kväll när jag kom hem från jobbet,tog jag ut Luna på en "kiss", utan koppel.

 Hon "nosade på" och fick tydligen upp spår på nåt intressant, sen kom hon springandes som en galning runt hela gräsmattan...och jag förstod att hon hittat nåt JAG inte skulle få ta av henne! När jakten var över och vi gick in berättade jag detta för Annika, som sa " Nääää, då tog hon musen som jag glömde slänga, den låg på gräsmattan."

Mmmm, mysigt.. Krull-Krokodilen(Luna) svalde den HEL med hull och hår ..Jag tänkte att det kan ju inte vara så bra och googlade runt för att se vad man skulle göra med vovven.  Sökningen gav helt olika syner på det hela.. Någon tyckte "Ring veterinär" en annan tyckte "Har hunden fångat en mus, GRATULERA den !"

Och därmed har "hela familjen" en gemensam nämnare som inte är alltför svår att räkna ut !

// VERA

Ps. Musen återsågs tre timmar senare på köks mattan .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar