tisdag 15 oktober 2013

Gerd besiktad..

Igår var det så dags att besikta husbilen Gerd, innan vi ställer in henne på vinterförvaring.

Hon var lite tjurig innan vi kom iväg idag, ville INTE starta.. grannen Börje kom över och "hjälpte till" och tyckte att klädseln vi valt för dagen var HELT FEL ! Korta kjolar hade varit bättre tyckte han, och hade inga stora förhoppningar om att Gerd skulle gå igenom  besiktningen felfri! Utan satte sin tilltro på att kjolarna (som vi inte hade på oss) skulle rädda situationen ??


Inte för att JAG trodde att det skulle vara några stora fel på Gerd, meeeen lite läppstift sitter ju aldrig i vägen !!

TJI , fick Börje !! Blankt papper sånär som på en liten påpekning om den högra backspegeln. Besiktnings killen sa " Ni behöver byta ut den högra spegeln som ser ut att komma från lustiga huset!"

Och JAAAA , jag har klagat sen vi köpte den.. att jag inte ser i den när jag backar. Att den skulle lika gärna kunna vara klädd i folie och jag skulle se lika mycket (LITE) i den då !

Steget från en folie rulle till en annan blir ju här inte så långt !
En sista natt ska göras med Pastor Jimmy Skamliga-förslag -mottages-gärna Singel, och dom andra tunnbröds rullarna i stålverket innan jag går av på min enda långledighet . Den ledigheten är efterlängtad!!! Som inträffar var 8:e vecka..inte konstigt att man längtar.
Eftermiddagen ägnas till lite måsten och min fru.

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar