fredag 4 oktober 2013

Grattis..


Uppe med tuppen idag, väntar på rörmokaren.


Idag fyller min lillasyster Viveca 43 år, det skiljer bara ett år mellan oss. Vilket gjort att vi under hela våran uppväxt haft en kompis i varann. Men hon har ju alltid varit "Lillan".

Även om hon var större än mej under lång tid av barndomen.
Vi har haft mycket roligt ihop, min kompis Lillasyster och jag. Nåt som inte var så roligt var att när vi badade tillsammans .. hon bajsade ALLTID i badet!
Och jag skrek: MAMMA , Veka har bajsat!!
Morsan kom, och tog upp "korvarna" med papper.. sen var det bara att bada vidare liksom?
Jaa, det var inte lätt att vara liten på 70-talet.


Något jag alltid var avundsjuk på , var hennes hår.. hon fick ha långt hår , det fick inte jag. Anledningen var att jag hade "svinto-hår" bak och klagade högljutt när detta svinto skulle kammas..säjer morsan.


Men jag ville åxå gärna ha långt hår, lika som Veka.. så jag fick sätta på strumpbyxorna på huvudet och låtsas att jag hade det !


Idag är rollerna ombytta, jag har tjockt,långt hår och hon är avundsjuk. Kanske jag ska köpa ett par strumpbyxor åt henne i present ?

Önskar min Lillasyster en bra födelsedag och eftersom vi har intervjun att göra, så får vi åka och uppvakta henne en annan dag.

Rörmokaren är i full gång här nu, så det dröjer inte länge innan vi kan börja städa och ta en dusch innan dom kommer..

// VERA

4 kommentarer:

  1. ni måste ju skriva när tidningen kommer ut så man hinner köpa å läsa :)

    SvaraRadera
  2. Tittar in och lämnar en liten hälsning. Man blir verkligen glad ända in i själen av att läsa om er! Var rätt nyligen jag "forskade" lite om det här med tvillingsjälar (och själsfränder) Häftigt!!

    Såå frän husbil ni har! Inser att det är precis en sån vi letar efter, inte sugna på och sälja den?! ;-)

    /M, Studiegrupp 3 :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej M! :) När våra läsare blir glada blir vi glada.. och du har så rätt, tvillingsjälar, själsfränder är vi ända in i själ och hjärta, och det är det häftigaste jag någonsin upplevt!
      Husbilen (heter Gerd) är som en familjemedlem och går inte att sälja, men ni kanske kan hitta en lika liten släkting nånstans.
      Tack för din kommentar, det värmer och peppar oss att fortsätta blogga.:)

      Radera