onsdag 23 oktober 2013

Muffen på plats..

Rustar för vintern .. dubbdäck på, nya Gore tex kängor köpta, pelletsbrännare till pannan installerades idag och rattmuffen är på!

Jag har gjort narr av Annika på vintrarna för att hon har en rosa rattmuff på ratten.. inte mycket coolhets faktor i det.. Men onekligen lite skönt att slippa hålla i en kall ratt.. MEN man KAN bara inte åka omkring i en BMW med ROSA rattmuff , det går bara inte!!!!!
Så i somras när jag såg en annan modell, köpte jag den.. osäker på om den ens skulle komma att användas.. lite rädd om imagen åxå ..

Men sedan Jimmy på jobbet alltid pratar om ratten jag(och Pär) har i ryggen och att om han skulle köpa alla rattmuffar på hela Biltema och sy ihop dom till en .. skulle den inte räcka till ratten i ryggen ens..  Så tänkte jag att den där jä*la muffen ska PÅ i bilen..bara för att väcka lite spe om inte annat..
När den skulle sättas på plats ,var det lite tajt så Annika fick hjälpa till att hålla den medan jag klämde dit den.. Då säjer hon:" Jag tror Jimmy har rätt" Jag tittar undrande på henne och hon fortsätter " du har nog för stor ratt !"

Igår hade vi småtjejerna under några timmar på eftermiddagen, det bakades hallon paj..
Och så var det meningen att vi skulle ta dom med oss till Hoforshallen för att bada, men när vi kom dit så fick vi beskedet av tjejen i kassan att "Nä, tyvärr det är pensionärs sim idag, det är det alltid på tisdagar".
När jag berättade detta på jobbet idag ..att det var PENSIONÄRS-bad.. och dom sa : Jaaaa??
Och menade på att det var konstigt att vi inte fick bada DÅ !

Men vi åkte hem och fyllde badkaret och dom nöjde sej med det, vi får helt enkelt göra ett nytt försök en annan dag ..


i alla fall när vi har småflickorna med oss..

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar