fredag 11 oktober 2013

Räknat med paj..

Räknat några tal i matte boken på förmiddagen, med hjälp av min Fru.. hur många andelar av detaljer per år..bla..bla..bla  Hjärnan kokar!

Tänkte jag skulle baka en äppelpaj att ta med till jobbet på eftermiddagen, men åter igen fanns inget margarin !..

Om Annika och Vera äter äppelpaj 1gånger/veckan och lagar mat 5gånger/veckan, hur många gånger måste dom åka till affären och KÖPA margarin ???... Svar : Fler än dom uppenbarligen gör !

Och detta kommer såklart att resultera i sarkastiska kommentarer på jobbet. Eftersom jag sa att jag skulle göra en paj och ta med.

Dom kommer att säja " Det var den dåligaste ursäkt dom hört, det är väl bara åka och köpa margarin och göra en!"..
Bara det att : Vera skulle baka kl 11.30, då hon såg att margarinet var slut. Att åka till affären skulle ta henne ca 20 min. = 11.30+20min = kl blir 11.50 när hon kan börja baket.
Baket tar ca 20min = 11.50 + 20min = kl blir 12.10 när pajen sätts in i ugnen.
Den ska vara i ugnen 30 min=  12.10 + 30 min = kl blir 12.40 när pajen är klar!.
Vera åker till jobbet kl 13.00 .. det hade gått OM Vera hade åkt till affären OCH jobbet i morgonrock och oborstade tänder/hår...
Och jag slår vad om att det är preeeciiis så dom tycker att det skulle gått till.. bara pajen blivit med till jobbet !

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar