torsdag 3 oktober 2013

Uhhhh..va j*vla tröööökit

 Sommaren är definitivt över och igår "gjorde jag vinter" ute på altan. In med alla dynor, mattor osv.

Jag la dom inne så dom skulle torka ordentligt över natten innan jag skulle ta ner dom i källaren för förvaring.
Som var idag.... idag åkte dynorna ner i källaren och Annika langade ner dom för trappan och jag la dom på plats, när jag hörde ett mysko ljud...dropp, dropp, dropp

Lokaliserar ljudet som kommer från en stor mörk fläck i taket.. HELVETE .. Vatten läckage !

Det droppade från våningen ovanför ner på kartongerna i källaren..

Sprang upp till köket , slet ut allt under diskbänken och därifrån kom det.. GRATTIS till oss. . Uhhhh va j*vla trööökit sånt dä ä !!!!


 Vi som tänkt städa idag innan dom kommer från Expressens Söndags tidning och ska intervjua oss imorgon.



 Det var bara att stänga av vattnet, leta reda på kupe´ värmarna och placera ut dom, ringa rörmokaren.. som kommer kl 7 imorgon bitti. Tills dess får vi klara oss med en 5 liters vatten dunk.





  Det går fort att glömma att man är utan vatten, Frugan gick upp på toa..och ropade ner.. " Jag har kissat" .. Och jag tänkte för ett ögonblick "Jaha ?.. vad är det med det nu då ? Vill hon ha beröm  som lilla Evelina får?? Varför skriker hon att hon kissat ?
Innan jag kom på att vi har inget vatten att spola med och förstod att hon upptäckt avsaknaden av vatten.. hon åxå !

Inte den bästa av dagar, men hoppas på en bättre imorgon..

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar