fredag 1 november 2013

Ameno betyder..

Så här i All Helgon-tider söker sig tankarna extra mycket till de nära och kära som gått bort.
Min bror verkligen älskade Ameno, och därför valde vi att spela den på hans begravning.

Jag har alltid undrar vad texten betyder..





Ta mig till insidan
absorbera, ta mig
Känslor, visa mig ett gömställe, ta mig
Känslor, ge mig ett tecken
Ande, berätta, avslöja
Emulera otänkbara tecken, avslöja
Röj tystnaden, avslöja, ta mig, avslöja, ta mig
Soldat, ta mig bort, avslöja, ta mig, avslöja,
Ta mig, ta mig nu

Invagga mig i sömn, göm mig, håll mig, invagga mig i sömn
Känslor, ljus, lys upp, invagga mig i sömn
Känslor, tecknet för riket, känslor
Säg mig, säg mig, täck mig, täck mig, känslor
Tecknet för riket, immunisera mina känslor

Känslor, invagga mig i sömn ...


Det här är vad jag kom fram till efter lite googlande.. 
Texten verkar bygga på Latin, men en del är fiktiva ord.

Nu har jag en aning om vad orden betyder.
Idag tänder vi ljus och tänker på alla älskade vi förlorat.

Sov i ro, älskade lillebror



// ANNIKA

2 kommentarer:

  1. Mamma och pappa1 november 2013 17:30

    Älskade Annika tänk att du kunde översätta sången. Du ska ha tusen tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade mamma och pappa. Att jag inte tänkt på att kolla upp det tidigare?? På något sätt är det skönt att veta vad orden betyder.. Jag älskar er!! <3 Kram

      Radera