onsdag 27 november 2013

Att förstöra...

Rörelseapparaten.. det var meningen att jag skulle se den föreläsningen nu till kvällen.. men kan hända att det inte blir av..

Rörelse är ju något helt annat också... Idag blev jag rörd till tårar över hur människor kan handla i affekt utan att tänka på eller bry sig om att någon annan får ta konsekvenserna för oredan de ställt till med.. Är dessa människor obetänksamma, dumdristiga eller rent av elaka?

Jag vet inte.. Jag tror faktiskt inte på genuin elakhet. Jag tror som Kaj Pollak:

Varje människa gör så gott hon kan i den situation hon befinner sig i just då.”

Så om några har sönder och förstör, materiella ting eller vänskap. Så var det det enda de kunde, just då, av olika anledningar, som kan vara fullständigt obegripliga för både dem själva och för andra.

Grupptryck är ofta en stark faktor när saker går snett.. men alkohol är enligt mig den starkaste. Jag tror som sagt inte att det var utstuderad elakhet som drev dem att förstöra. Jag tror att det var en kedja av händelser som resulterade i att dom triggades till att inte tänka sig för..

Så jag vet inte varför mitt barn drabbades av andras obetänksamhet.. men jag vet att jag ALLTID ställer upp så gott jag kan för alla mina tre, trots att de är vuxna.. oavsett hur gamla de blir!



// mamma ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar