tisdag 5 november 2013

Viktigt ...

 Härom kvällen så skulle vi se en film, när det blev avbrott för nyheter sa Annika som var feber klen, att vi kunde se färdigt den uppe i sovrummet..

Vi hoppade i säng och filmen började igen.. Och min Fru som har en förkärlek att jämföra det mesta i vågskålar.. (alltså inte "du fick mer godis än mej" utan saker i livet..)
Plockade fram dom berömda vågskålarna under täcket och sa" Åh, jag vill både sova och se klart filmen" Och jag sa "jag vet vad som kommer väga tyngst.. Ögonlocken" och så blev det!.
Hon somnade flera gånger och jag väckte henne varje gång..

Frugan säjer att: HUR ska man kunna välja när båda väger lika mycket?..Jaaaa, nu fick hon BÅDE sova och se klart filmen !! Jag vet inte vilken slutsats vi ska dra av det ?? Men lägger inte så stor vikt på det ..


Utan går vidare till nästa ämne som åxå är av vikt ..5:2 dieten ! Annika har följt den i 6 veckor och jag varit med i diagrammet som en jämförelse.. Jag har smaskat på preciiiis som jag brukar, och hon har haft sina 500 kalorier dagar/2 dar i veckan.. båda har pendlat ca 2 kg upp och ner och nu är vi tillbaka på startvikten !!
HÄR ska vi däremot lägga STOR vikt vid slutsatsen.. Smaska PÅ bara !! Ger ju samma resultat!

I vågskålarna idag ligger ett eftermiddags skift med matlåda och mattebok..i den andra ingenting! Alltså inget val..

Det är väl ändå MER orättvist..än att ha nåt att välja emellan ?!

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar