söndag 3 november 2013

Bättre sent än aldrig..

Om två vågskålar väger exakt lika mycket, vilken ska man då välja?
Ska man chansa? Köra lite "Ole Dole Doff" kanske? .. Nej, jag tror inte det, inte om det handlar om min egen framtid.. Då ska man nog vänta tills den ena skålen visar vilket val som är det rätta.


Jag har ju velat fram och tillbaka med studier vs guldjobb.. Ovisshet kan verkligen vara jobbigt!! Men efter drygt två månader vägde ÄNTLIGEN den ena skålen lite tyngre när vi fick ett guldschema på jobbet!!

Jag gjorde mitt val, men kunde inte fullt ut släppa skolan.. tänkte att jag i alla fall ville ha med mig några högskolepoäng..

Efter tentan var gjord ändrade sig vågskålen raskt. Det lilla övertaget jobbet haft hade inte längre en chans. Att läsa till SSK blev överlägset och ALL tvekan är nu som bortblåst!!!

Nästa kurs har jag väntat på i hela mitt liv - Anatomi och Fysiologi! Det är ett av mina absolut största intresseområden!

Att jag ens hade tanken på att ge upp min dröm känns lika ofattbart som att jag var beredd på att ge upp Luna för att våra jobb skulle krocka..
Det får mig att inse att jag verkar vara en sån där människa som inser värdet av det jag har först när "kossan är ur båset".


Och apropå sakna, så saknade jag HELA min lilla familj när jag var och jobbade ett och ett halvt dygn. Jag hämtade Luna efter jobbet idag hos moster Gittan.



Tack för hjälpen, säger vi till henne!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar