onsdag 27 november 2013

Dagens aktiviteter..


 Dagens aktiviteter.. Dennis kom upp med ett lass ved i morse.. Den skulle in under tak.. och Frugan jagade på som en galning!

Hade nästan svårt att hålla hennes tempo, om det berodde på att hon hade en mötes tid att passa idag eller den ny-lästa informationen om skelett och muskler vet jag inte..


När det var klart så var det dags att börja montera ihop pepparkaks bilen. Och vi är inga rutinerade "löpande band" monterare, som hos dom stora biltillverkarna..vi är lite mera åt det svenska Koenigsegg hållet, exklusivare med noggrant handarbete.. och sånt tar tid!

Tak,bak och sidostycken samt huv är på plats.. och har säkerställts med halva Havrefras kartongen, preciiis som dom gör vid montering av Koenigsegg bilarna !


Snart förväntas det att jag ska närvara på stålverket, hade ju hellre stannat hemma och myst med älskade Darling i skenet av brasan hon just har tänt, tagit ett bad, mumsat något gott och  ... skrev jag myyyst!
Hon sitter i soffan med glasögonen på, hon läser i en Fysiologi bok. Lågorna fladdrar i kaminen, hon biter koncentrerat på läppen. Hon är precis sådär "klok-som-en-bok" som hon nu ser ut. Läslampan lyser på hennes långa mörka vackra hår ... Hon är vacker, hon är min och jag älskar henne vansinnigt mycket.

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar