torsdag 21 november 2013

Dagens DISS!!!

Jag hade precis blivit bra från förkylningen när jag i förrgår blev illamående och fick ont i magen.. Jag trodde det kunde ha ett samband med skylten som satt på dörren till dagis som jag sett då jag lämnade barnbarnet..


Följande morgon var det dags för huvudvärk..

Och igår blev jag svullen om kinden/halsen.. 


Men vad ÄR det här???

Det kan ju knappast vara påssjuka!!

Jag kontaktade min lärare för att få råd om hur jag skulle göra med dagens dissekering. Han tyckte att jag absolut ska stanna hemma och ta mig till vårdcentralen istället. Så dagens diss är att dissekering uteblir och jag får skjuta mig.. freudiansk felskrivning.. nej, skjuta på det till vårterminen i stället.

Och apropå det här med dagis, så är det rent LIVSFARLIGT för en mormor att vistas på!! Dessa barn är absolut små virus/bakteriehärdar som vi gamlingar står försvarslösa inför.

Idag ska jag läsa om immunologi ... med brinnande intresse!


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar