torsdag 7 november 2013

En Veking..


Igår påstod min dotter Sofia att jag skulle visa att jag är en Viking precis som hon.. men jag kan ju inte visa något jag inte är.
Jag är helt enkelt en "Veking" och det har jag accepterat för länge sen.

Den här gamla Vekingen valde i alla fall att avboka besöket på Hälsocentralen och stå ut lite till. Jag menar.. långt innan jag började läsa till SSK visste jag att det inte är ovanligt att en förkylning kan sitta i 2-3 veckor.

Fast jag gick miste om lite "väntrums-mys" beslutade jag att inte ränna dit i onödan.

Min mamma hade en annan insikt än min dotter..
"Det finns en spruta man som morförälder kan ta mot lunginflammation". Hon menade att gamla Vekingar inte har något bra försvar mot de aggressiva dagis-bacillerna barnbarnen bjussar på då och då.
"Och du har ju så känsliga luftrör."
Ja, mamma vet hur jag fungerar.. och det gör säkert Fia med, hon försökte nog bara peppa.


Vill ni veta vad dessa horribla virus ställer till med så kan ni klicka på länken och se en film på UR som en i klassen tipsade om. Cellens sista strid.. Ruggigt spännande faktiskt! Till och med Vera har sett den ( men inte frivilligt).

Inatt kunde jag sova i egen säng och vakna upp bredvid min vackra.
Mmm, ordningen börjar återgå till "livet-är-en-dans" igen..

En dans med min fru, mitt allt, min eviga kärlek!


HA EN BÄST DAG!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar