lördag 16 november 2013

Expressens Söndagstidning...

Annika & Vera       
"Vi börjar bli gamla ..PÅ RIKTIGT " sa frugan igår kväll, fläktandes med morgon rocken eftersom klimakterie termostaten hängt sej..


44 och 46 år...anses man (sten)gammal av dom yngre och ung av dom gamla.. medelålders kvinnor är nog kategorin vi hamnar i ..


Synen är inte var den en gång var, huden är visserligen elastisk.. men mer åt "gravitations-hållet", dom små grå har infunnit sej, och termostaten krånglar.. men det gör mej ingenting!
Jag skulle inte vilja backa tiden, ens om jag kunde..





Då hade jag inte träffat min vackra fru, min kärlek.. hon som är den rätta pusselbiten i mitt liv, ni vet den som bara faller på plats..inte den som man trycker dit och låter sitta, fastän man VET att den inte passar riktigt..





Min vän, min fru som jag älskar och beundrar slutar aldrig förvåna mej..Det är som att vakna upp med ett kinder-ägg på mornarna.. tre-i ett.. min fru, min vän och så dagens oväntade moment..som alltid innehåller skratt.
Jag älskar hennes skratt och hon har det vackraste leende som finns!
Och ett gott skratt förlänger livet ,säjs det.. så vi kan låta den biologiska klockan ticka vidare utan större bekymmer.

Imorgon publiceras intervjun Karin Jansson var här och gjorde med oss i höstas,

och ni kan läsa om dessa "heta" medelålders damer i Expressens Söndagstidning.

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar