fredag 22 november 2013

Finis-besök..

Varför i jössenamn var den stora finalen på min månadslånga förkylning tvungen att infinna sig precis till dissekeringen? SÅÅ vansinnigt onödigt!! Och jag är redan mycket bättre. Tyvärr fick jag ju skjuta på allt det spännande som mina klasskompisar fick göra i veckan.

Ja, jag känner mig bra nu. Weiii!! Fasiken, jag har nästan glömt hur det känns att inte vara förkyld.

Men jag är väl ändå en modig kvinna. Idag har vi hämtat lilla Alice.. fast jag kan tack och lov inte tänka mig att hon delar med sig några dagis-baciller. Det känns faktiskt tryggt att hon ännu inte har börjat på dagis, så jag slipper vara rädd för det "lilla micro-livet".

Vi har varit och matat "pippi".. Hofors-änderna finns det däremot anledning att vara lite rädd för. Dom är otroligt många och otroligt hungriga, och dom är så närgångna att dom kan ta sig ett bett på byxor, skor och fingrar. Så liiite rädd är jag nog för ankorna, men det var INTE Luna! Alice slängde bröd åt både pippina och Luna och stoppade dessemellan i egen mun.


Det var kyligt som tusan ute så jag valde en bild från i våras då sommar och värme var i antågande.


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar