torsdag 21 november 2013

Frustrerande..

Det är frustrerande för ALLA familje medlemmar när jag ska räkna! För Annika som får repetera och statuera exempel. För Luna ... därför att Annika demonstrerade ett exempel igår med Lunas hundgodis, att flytt av vänster och höger led i ekvationen inte utgjorde skillnad ... i talet.
För Luna utgjorde exemplet skillnad

när hon SÅG det, hon körde dom två "trick" hon ännu så länge kan ..ligg..sitt,  växelvis under hela "lektionen"..men ingen godis ?? Frustrerande Stor skillnad!
Men hon fick godis ur höger led när "lektionen" var över..= Nöjd Luna

Och för katten Lotus som hoppar upp och hänger på listen på altandörren och vill in, men jag är så koncentrerad på att räkna att jag varken hör eller ser att hon vill in... 25 frustrerande gånger.. Hon kommer bli den mest vältränade katten på gatan, helt klart !



Och inte minst för mej själv..när jag SER lösningen..men vet inte HUR jag ska räkna ut den!

Himmel vad jag är glad att jag har en så begåvad fru, som idag har införskaffat sej sina första 15 högskole poäng genom att klara tentan!


Hur var det nu..? Fick jag lägga ihop x:en innan jag räknar ut dom ?!

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar